torstai 10. heinäkuuta 2014

Kesän ulkomaanmatka

Juhannuksen jälkeen maanantaina pakattiin lapset ja kamat taas autoon ja ajettiin Tornioon. Torniossa majoituttiin Tornio Campingin kuuden hengen mökkiin. Oli muuten aika luksus olo kun oli juokseva vesi ja lämmitys. Leirintäalueella oli iso trampoliini ja leikkipaikka ja aamupalallekin päästiin valmiiseen pöytään.  Sauna oli hiukka pettymys, kun ei kunnon löylyjä antanut, vaikka kuinka poltettiin puuta.

Tornion matkailutarjontaan ei paljon tutustuttu, kun loma reissu oli niin lyhyt. Ruotsin puolella käytiin useasti ja siellä vähän tutustuttiin ympäristöönkin. Ajoimme tiistaina Haaparannasta ylöspäin Saivaaran kivikautista asuinaluetta tutkimaan. Oli ihan mielenkiintoinen kohde, mukavaa maastoa ja kivikautinen taloreplica oli jännä.

Takaisin tultaessa pysähdyttiin Kukkolankoskelle lounaalle. Maisemat oli upeat ja ruoka oli ainakin aikuisten mieleen. Suosittelen ehdottomasti jos sinnepäin satutte. Samassa paikassa on muunmuassa kalastusmuseo ja muitakin vanhoja museorakennuksia. Niin ja tietenkin myös pikkuinen leikkipaikka.

Keskiviikkona lähdettiin jo takaisin ajelemaan pohjanmaalle mökille. Mukava pikkureissu, vaikka välistä pitkät ajomatkat oli tylsiä lasten mielestä. Varmasti mennään vielä joskus uudelleenkin.